Про школу

Загальна інформація про заклад

Старосільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів є комунальною власністю селищної територіальної громади Бериславського району в особі Великоолександрівської селищної ради Херсонської області. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1969 року за типовим проектом на 320 чоловік. Приміщення школи двоповерхове, відповідає реалізації освітніх завдань,  технічним і санітарним нормам. Площа всіх приміщень будівлі школи – 1730,3 кв.м., загальна площа всіх будівель школи – 1870,4 кв.м., площа приміщень, задіяних для проведення навчальних занять (окрім фізкультури та трудового навчання) – 652,5 кв. м.,  площа земельної ділянки 1,2 га.

Перед закладом  поставлені такі цілі освітнього процесу:

  • Забезпечити засвоєння учнями обов’язкового мінімуму змісту початкової, основної, середньої (повної) загальної освіти на рівні вимог державного освітнього стандарту;
  • Гарантувати наступність освітніх програм усіх рівнів;
  • Створити основу для адаптації учнів до життя в суспільстві, для усвідомленого вибору та наступного засвоєння професійних освітніх програм;
  • Формувати позитивну мотивацію учнів до навчальної діяльності;
  • Забезпечити соціально-педагогічні відносини, що зберігають фізичне, психічне та соціальне здоров’я учнів;
  • Формувати соціальну і громадянську позиції, високий рівень правової, екологічної, духовної, моральної культури;
  • Розвивати творчі здібності учнів, здатність до самостійного отримання та застосування знань і навичок;
  • Підтримувати обдарованих дітей та молодь;
  • Створювати умови для професійного самовизначення.

Основні напрями розвитку школи:

· психологізація навчально-виховного процесу;

· особистісно-орієнтований підхід;

· оновлення навчально-виховного процесу на основі інноваційних освітніх технологій;

· інформатизація та комп’ютеризація навчально-виховного процесу;

· переорієнтація навчально-виховного процесу на принципах співробітництва і співтворчості учні і учителя;

 Основні принципи діяльності школи:

       Перший принцип – принцип єдності і диференційованості у змісті освіти, який містить у собі такі основні рівні:

·   рівень загальнолюдських цінностей, що відповідають освітнім стандартам і нормам світової культури;

·    рівень державний – ядро змісту освіти, єдине для всіх шкіл України;

· рівень національно-соціальній, що враховує особливості, властиві національному і соціальному розвитку України;

· рівень регіональній, що відповідає культурним, соціально-політичним, економічним особливостям  південної України;

·   рівень місцевий, що вбирає в зміст освіти особливості с. Старосілля;

·   рівень індивідуальний, що враховує можливості і бажання учня і вчителя.

     Другий принцип – принцип гуманізації змісту освіти.

Спираючись на прогресивні ідеї діалектики, уявлення про гуманістичну спрямованість діяльності людини, освіта доповнюється і розширюється філософією про сенс життя і призначення людини, про поняття духовності, про загальнолюдські цінності.

      Третій принцип – принцип розвиваючого характеру навчання. Він передбачає саморозвиток особистості і вимагає пріоритетності в процесі навчання мотиваційних аспектів освіти.

     Четвертий принцип – принцип педагогічної підтримки, співробітництва та співтворчості між учителем і учнем. Ставлення до дитини як до суб’єкта власного саморозвитку, направлення на самоствердження його індивідуальності.

     П’ятий принцип – індивідуалізація та диференціація навчання. Цей принцип реалізується у творчому розвитку кожного учня з урахуванням різниці в інтелектуальній, емоційно-вольовій та дієво-практичній сферах. Цей принцип вимагає організації профільного навчання, застосування нових навчальних програм і підручників, навчання дитини за особистим планом тощо.

     Шостий принцип – принцип оптимізації навчально-виховного процесу – передбачає досягнення кожним учнем найвищого рівня знань, умінь, навичок і розвитку творчих здібностей.

      Сьомий принцип –- це принцип відкритості і динамічності освіти, що передбачає її постійний розвиток і саморегуляцію.

Завдання

з напрямку розвитку закладу загальної середньої освіти на 2019 – 2024 роки

1. Підвищення загальної якості навчальної діяльності учнів:

1.1 Дотримання прав учнів на отримання середньої освіти за державним освітнім стандартом:

–  планується з 2019-2020 навчального року розпочати навчання основної школи за Навчальним планом закладів загальної середньої освіти з навчанням українською мовою і вивченням двох іноземних мов англійської та французької – таблиця 10;

– профільне навчання в 10-11 класах (на вибір учнів та батьків буде пропонуватися 2 профілі, а саме технологічний та природничо-математичний (біолого-хімічний)).

1.2  Удосконалення навчальних планів і програм.

1.3 Цілеспрямована індивідуалізація освітнього процесу, перехід на індивідуальні освітні траєкторії.

1.4  Забезпечити отримання основної і загальної (повної) середньої освіти кожному учневі на максимально можливому та якісному рівні відповідно до індивідуальних можливостей особистості.

1.5 Спонукання учнів школи до дослідницької діяльності, створення належних умов для участі дітей в олімпіадному русі.

2. Виховна робота в закладі:

– формування особистісних якостей, необхідних для ефективної навчальної та

громадської діяльності; формування в учнів громадянської позиції та патріотичної

свідомості, формування умінь і навичок управління колективом у різних формах

учнівського самоврядування;

– формування єдиної системи управління та методичного супроводу виховання в школі;

– підвищення ролі родини у вихованні підростаючого покоління, формування

і поліпшення виховного середовища через організацію ресурсів колективу школи й навколишнього соціуму;

– збереження, зміцнення та поліпшення психологічного та фізичного здоров’я учнів у ході реалізації освітнього процесу;

– включення учнів у систематичну навчально-дослідницьку діяльність, складову загальнокультурної та методологічної компетентності.

3. Інформатизація освітнього процесу в ЗНЗ:

– упровадження засобів ІКТ та сучасних інформаційних технологій в освітній процес школи, його інформаційне й методичне забезпечення;

– систематизація наявних інформаційних ресурсів медіатеки на базі школи;

– підвищення інформаційно-комунікаційної компетентності учнів;

– створення єдиного інформаційного простору освітньої установи, досягнення

високого рівня поінформованості та інформаційної грамотності всіх учасників педагогічного процесу.

4. Інноваційна діяльність ЗНЗ:

– сприяння педагогам у питаннях вдосконалення теоретичних знань та підвищення педагогічної майстерності з боку шкільної методичної служби, муніципальної системи підвищення кваліфікації;

– вивчення, узагальнення та впровадження в практику передового педагогічного досвіду, пов’язаного зі способами взаємодії з учнями, реалізацією проектних методик, оволодінням новим змістом освіти.

5. Модернізація управлінської системи ЗНЗ:

– створення умов для розвитку інноваційної діяльності освітньої установи;

– створення правових, інформаційних і організаційних передумов, що забезпечують стабільне функціонування й розвиток керуючої системи школи; активізація громадської складової в управлінні школою; розвиток активності педагогів і батьків учнів в управлінні школою; розвиток механізмів самоврядування школою;

– розширення простору соціального партнерства, розвиток різних форм взаємодії його суб’єктів з метою розвитку особистості;

– автоматизація управлінської діяльності ЗНЗ.

Старосільська загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів забезпечує набуття дитиною освіти за освітніми програмами початкової, базової та повної середньої освіти, досягнення нею визначених стандартами освіти результатів навчання. Освітній процес у  школі організований так, щоб забезпечити формування в учня передбачених стандартами ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для її успішної життєдіяльності. Набути ключових компетентностей учні можуть, беручи безпосередню участь в освітньому процесі на денній формі навчання.

Педагогічний колектив школи прагне створити умови для розвитку кожної дитини, дати їй можливість для самовираження й самовизначення, забезпечити науково-теоретичну, практичну, допрофесійну та загальнокультурну підготовку учнів. Для цього необхідний постійний розвиток школи, поповнення її матеріально-технічних і навчальних ресурсів, підвищення кваліфікації адміністрації та педагогічних працівників, а, головне, єднання та духове зростання учнів, батьків і педагогів як спільноти, яка творить сприятливий для української дитини соціально-культурний простір.

Ми цінуємо кожного учня/ученицю Школи, дбаючи про:

♦ формування його/її життєвих компетентностей;

♦ фізичний, особистісний та інтелектуальний розвиток;

♦ здатність вільно спілкуватися державною та найпоширенішими іноземними мовами;

♦ шанс працювати у майбутньому у сфері бізнесу, дипломатії, військовій сфері, науці, освіті;

♦ уміння самостійно вчитися та співпрацювати для досягнення особистих і суспільно значущих цілей.

Ми цінуємо батьків та опікунів учнів Школи,

дбаючи про:

♦ розвиток їхньої компетентності щодо виховання сина/доньки;

♦ повну поінформованість щодо успіхів  дитини та стану школи;

♦ якнайширші можливості кожному долучитися до шкільного виховання, життя шкільної спільноти;

♦ прозорість усіх сторін діяльності навчального закладу та прийнятих адміністрацією рішень.

Ми цінуємо педагогічних працівників та технічний персонал Школи, дбаючи про:

♦ соціальний престиж та розвиток професійної компетентності кожного;

♦ повну поінформованість щодо стану школи, планів та результатів її розвитку;

♦ можливості участі у формуванні політики школи та оцінюванні персонального внеску кожного в розвиток навчального закладу;

♦ взаємодію та взаємопідтримку в освітньому процесі, ефективність спільно прийнятих управлінських рішень.

Людям із порушенням зору